lördag 11 maj 2013

Brigade-uppdatering



Efter att ha stickat klart ärm nummer två till tröjan "Brigade" i går kväll och lagt upp för tröjans kropp och stickat ett par varv resår så har stickningen vilat fram till i dag... I dag har den dock stickats på - rejält!

När jag stickar såna här slätstickade partier, även om man i det här fallet har små resårpartier i var sida, så fastnar jag lätt i det och bara sitter timme efter timme efter timme och stickar. Jag kan inte släppa det, helt enkelt! Det blir som någon slags hypnos eller så, fast inte på ett dåligt sätt. Jag tycker det här är lika kul som att sticka avancerade flät- eller spetsmönster!



Under stickningens gång i dag har jag roat mig med att lyssna på lite olika saker. Bland annat har jag lyssnat på Harry Potter-böckerna, inlästa som ljudbok av Stephen Fry - helt otroligt bra och kul att lyssna på! Det kan verkligen rekommenderas!
Vidare så har jag lyssnat på ett par podcasts som handlar om stickning - en på engelska och en på svenska. Den svenska jag lyssnar på är Stickpodden där Karin och Elin pratar om stickning, livet och är allmänt härliga och underbara! Den engelska podden jag lyssnat på är The Anatomy of Knitting där Erin pratar om stickning och garn och ibland även annat. Stickpodden har avsnitt som är omkring en timme långa och tiden bara springer iväg! Innan man vet ordet av har den där timmen bara försvunnit och man sitter där och önskar att avsnittet bara ska fortsätta! The Anatomy of Knitting består av lite kortare avsnitt, som är mer kompakta och även om det är väldigt intressant och jag verkligen gillar att lyssna på det, så kan jag ibland känna att jag missar en och annan kanske viktig detalj i informationsflödet.
Jag kan dock verkligen rekommendera båda dessa podcasts, om det är någon där ute som känner att de vill ha något att lyssna på när de sitter och stickar!

Vad lyssnar/tittar ni på när ni stickar? Kommentera, eller skicka ett email eller så! :)

/ Stefan


1 kommentar:

  1. Jag lyssnar också på stickpodden men även på podden stickwithus. Oftast tittar jag dock på film via Netflix när jag stickar. Det finns så många filmer som jag kan "sticktitta" på. Dvs då det räcker med att bara höra i vissa stunder när jag behöver koncenterar mig. ;-)

    SvaraRadera